مجوز امنیتی افتا

مجوز امنیتی افتا

با توجه به فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای کشور در فضای تبادل اطلاعات، تامین امنیت زیرساخت‌ها، سازمان‌ها و نهادهـای کشـور موضـوع بسـیار حـائز اهمیتـی تلقـی می‌شود. با توجه به تهدیدات امنیتی که در فضای تولید و تبادل اطلاعات رخ می‌دهد بدیهی اسـت کـه استفاده از محصولات، خدمات و آزمایشگاه­‌های دارای صلاحیت خدمات امنیتی سبب ارتقای امنیـت شـبکه ملـی می‌شود و از خسارات احتمالی ناشی از بکارگیری محصولات ناامن پیشگیری خواهد شد. 

مرکز مدیریت راهبـردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات با فعالیتی مشترک عهده‌دار تامین و ارزیابی امنیت و ارائه گواهی هستند. در عصر دیجیتال، اطمینان از امنیت اطلاعات و حفاظت از داده ها بسیار مهم است. اینجاست که افتا وارد عمل می شود و امنیت محصولات، خدمات و نرم افزارهای تولید داخل را تایید می کند. صلاحیت ارائه شده توسط گواهینامه افتا یکپارچگی امنیت شبکه ملی را تضمین می کند و در نتیجه از آسیب احتمالی ناشی از استفاده از محصولات ناایمن جلوگیری می کند.

گواهینامه افتا که مخفف عبارت «امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات» است، مجوزی است که توسط مرکز مدیریت راهبردی ریاست جمهوری (مرکز افتا) و سازمان فناوری اطلاعات ایران اعطا می شود. این گواهی بخشی از یک طرح ارزیابی امنیتی با هدف تضمین امنیت سیستم های نرم افزاری است. این با نام های مختلفی از جمله مجوز افتا، گواهینامه افتا و گواهی ارزیابی امنیتی می باشد.

همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان امنیت تولید و تبادل اطلاعات (افتا) در این امر مؤثر است. آنها با هم، گواهی‌های امنیتی را برای محصولات و خدمات نرم‌افزاری ارزیابی و صادر می‌کنند و به طور موثر تهدیدات امنیتی برای سازمان‌ها را کاهش می‌دهند و بالاترین سطح حفاظت از داده‌ها و اطلاعات را تضمین می‌کنند.

در نتیجه، اخذ گواهینامه افتا نقشی اساسی در حفاظت از امنیت و یکپارچگی سیستم های نرم افزاری ایفا می کند که در چشم انداز دیجیتال امروزی ضروری شده است. این نه تنها امنیت محصولات و خدمات را تأیید می کند، بلکه به ارتقای کلی استانداردهای امنیت سایبری نیز کمک می کند . در نهایت هم باعث اعتماد می شود که سازمان ها و افراد به نرم افزاری ایمن تکیه کنند.

captcha
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x