سوالات متداول در مورد یادگیری کد نویسی

سوالات متداول در مورد یادگیری کد نویسی

آیا یادگیری کدنویسی سخت است؟
یادگیری برخی از زبان های برنامه نویسی مانند پایتون و جاوا اسکریپت نسبتاً آسان است. سایرین، مانند C++ و C#، دشوارتر هستند. با این حال، آنچه برای هر فردی آسان است، ممکن است برای دیگری سخت باشد. اگر مایلید زمان لازم را برای شرکت در یک بوت کمپ، گذراندن دوره های آنلاین یا ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در برنامه نویسی کامپیوتر اختصاص دهید، شانس خوبی برای یادگیری کدنویسی وجود دارد.

اگر نگران هستید که ممکن است نتوانید کدنویسی را یاد بگیرید، با یکی از زبان های ساده تر شروع کنید. هنگامی که اولین زبان برنامه نویسی خود را درک کردید، می توانید به سراغ چیزهای دشوارتری بروید.

آیا کدنویسی نیاز به ریاضی دارد؟
اینکه آیا شما نیاز به دانستن ریاضی دارید بستگی به چیزی دارد که کدنویسی می کنید. برای یک صفحه وب معمولی، به ریاضیات نیاز ندارید. شما طرح‌بندی صفحه را کدنویسی می‌کنید، از جمله سرصفحه‌ها، شکستن پاراگراف‌ها و نقل قول‌ها. هیچ یک از این کارها به مهارت های ریاضی نیاز ندارند.

ممکن است برای برنامه نویسی که از الگوریتم استفاده می کند نیاز به دانستن ریاضی نداشته باشید. اگر از الگوریتم‌های کتابخانه استفاده می‌کنید، ممکن است ریاضی از قبل برای شما انجام شده باشد. با این حال، اگر کارهای فنی را با برنامه کامپیوتر خود انجام می دهید، ممکن است مجبور شوید الگوریتم های خود را بنویسید، که می تواند به مهارت های ریاضی گسترده ای نیاز داشته باشد.

کدنویس ها در یک سال چقدر درآمد دارند؟
پتانسیل حقوق شما بر اساس عنوان شغلی، موقعیت مکانی و سطح تجربه شما متفاوت است. طبق دفتر آمار کار (BLS)، توسعه دهندگان وب تا سال 2021 متوسط ​​حقوق 78300 دلار داشتند. برنامه نویسان رایانه سالانه 93000 دلار و توسعه دهندگان نرم افزار 109020 دلار در سال درآمد داشتند.

بیشتر بوت کمپ های برنامه نویسی بر توسعه وب تمرکز دارند. با این حال، هنگامی که اولین شغل توسعه وب سطح ابتدایی خود را دریافت کردید، می توانید بر روی ایجاد مهارت های کدنویسی اضافی کار کنید تا بتوانید در آینده به موقعیتی با درآمد بالاتر بروید.

آیا کدگذارها تقاضا دارند؟
یکی از مزایای یادگیری کدنویسی امنیت شغلی است. جستجوی «توسعه‌دهنده وب» در Indeed بیش از 28040 نتیجه را تا آوریل 2023 به دست آورد. جستجوی «توسعه‌دهنده نرم‌افزار» بیش از 107170 فهرست شغلی را نشان داد. پروژه BLS این است که مشاغل توسعه دهنده وب 23 درصد از سال 2021-2031 افزایش می یابد. مشاغل توسعه‌دهنده نرم‌افزار در همان بازه زمانی 25 درصد رشد خواهند کرد.

متأسفانه انتظار نمی رود همه مشاغل کدنویسی رشد کنند. به عنوان مثال، BLS پیش بینی می کند که مشاغل برنامه نویسان کامپیوتر از سال 2021-2031 10٪ کاهش می یابد.

میتونی به خودت کدنویسی یاد بدی؟
البته، شما می توانید! اما اگر می‌خواهید کدنویسی را یاد بگیرید تا حرفه‌ای در فناوری راه‌اندازی کنید، یک بوت کمپ ممکن است گزینه بهتری باشد.

دو مؤلفه کلیدی که نمی توانید به تنهایی به دست آورید، برنامه نویسی جفتی و پشتیبانی شغلی است. بیشتر مشاغل نیاز به همکاری در زمینه کد با افراد دیگر دارند. در نتیجه، بوت کمپ ها همکاری را در برنامه درسی خود ایجاد می کنند.

بیشتر بوت کمپ های برنامه نویسی نیز نوعی خدمات شغلی ارائه می دهند. بسیاری از آنها مربیگری یک به یک از یک کارمند اختصاصی، بررسی رزومه، تمرین مصاحبه، پشتیبانی مذاکره و موارد دیگر را ارائه می دهند.

captcha
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x