هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) چیست؟


فناوری هوش مصنوعی (AI) به کامپیوترها و ماشین‌ها اجازه می‌دهد تا هوش انسانی و وظایف حل مسئله را شبیه‌سازی کنند. ویژگی ایده آل هوش مصنوعی توانایی آن در منطقی سازی و اقدام برای رسیدن به یک هدف خاص است. تحقیقات هوش مصنوعی در دهه 1950 آغاز شد و در دهه 1960 توسط وزارت دفاع ایالات متحده هنگامی که کامپیوترها را برای تقلید استدلال انسان آموزش داد، مورد استفاده قرار گرفت.زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی (ML) است، مفهومی که برنامه‌های رایانه‌ای می‌توانند به طور خودکار از آن یاد بگیرند و بدون کمک انسان با داده‌های جدید سازگار شوند.
هوش مصنوعی (AI) چگونه کار می کندهوش مصنوعی معمولاً اجرای ربات ها را به ذهن متبادر می کند. با تکامل فناوری، معیارهای قبلی که هوش مصنوعی را تعریف می کردند منسوخ شدند.

فناوری هایی که هوش مصنوعی را فعال می کنند عبارتند از:


بینایی کامپیوتری کامپیوترها را قادر می سازد تا اشیا و افراد را در عکس ها و عکس ها شناسایی کنند.پردازش زبان طبیعی (NLP) به کامپیوترها اجازه می دهد تا زبان انسان را درک کنند. واحدهای پردازش گرافیکی، تراشه‌های رایانه‌ای هستند که به رایانه‌ها کمک می‌کنند تا گرافیک و تصاویر را از طریق محاسبات ریاضی ایجاد کنند. اینترنت اشیا شبکه ای از دستگاه های فیزیکی، وسایل نقلیه و دیگر اشیاء تعبیه شده با حسگرها، نرم افزارها و اتصالات شبکه است که داده ها را جمع آوری و به اشتراک می گذارد. برنامه نویسی کاربردی به دو یا چند برنامه یا کامپوننت کامپیوتری اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

انواع هوش مصنوعی
 

هوش مصنوعی باریک:

این سیستم که با نام هوش مصنوعی ضعیف نیز شناخته می شود، برای انجام یک کار خاص طراحی شده است. سیستم‌های هوش مصنوعی ضعیف شامل بازی‌های ویدیویی مانند دستیارهای شخصی مانند الکسای آمازون و سیری اپل است. کاربران از دستیار سوالی می پرسند و او به شما پاسخ می دهد.

هوش مصنوعی عمومی:

این نوع شامل سیستم‌های هوش مصنوعی قوی است که وظایفی را انجام می‌دهند که شبیه انسان هستند. آنها معمولاً پیچیده تر و پیچیده تر هستند و می توانند در برنامه هایی مانند اتومبیل های خودران یا اتاق های عمل بیمارستان یافت شوند

captcha
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x