یادگیری برنامه نویسی چقدر طول می کشد؟

یادگیری برنامه نویسی چقدر طول می کشد؟

اگرچه ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما هر کسی می تواند کدنویسی را یاد بگیرد.

انجمن بین المللی فناوری در آموزش تاکید می کند که دوره ابتدایی زمان بسیار خوبی برای شروع یادگیری کدنویسی است. مفاهیم اولیه برای کودکان شش یا هفت ساله قابل دسترسی است، به این معنی که برای شما قابل دسترسی است.

اگر صدایی در ذهن شما شنیده می‌شود که می‌گوید نمی‌توانید کدنویسی را یاد بگیرید زیرا وقت ندارید یا با علم، فناوری یا ریاضی خوب نیستید، متوقف کنید آن را.

زبان های کدنویسی
HTML
HTML کد اصلی است که توسعه دهندگان وب برای ایجاد صفحات وب از آن استفاده می کنند. هر صفحه در اینترنت از HTML استفاده می کند تا به مرورگر وب بگوید چگونه محتوای خود را نمایش دهد. HTML سرفصل‌ها، پاراگراف‌ها، پیوندهایی به وب‌سایت‌های دیگر و موارد دیگر ایجاد می‌کند.

جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت برای تعاملی کردن صفحات وب استفاده می شود. این زبان بر روی HTML اصلی گسترش می‌یابد تا ویژگی‌هایی مانند لغزنده و تصاویر را اضافه کند که وقتی ماوس خود را روی آنها می‌برید، اندازه‌شان تغییر می‌کند. هر دو توسعه وب جلو و عقب می توانند از جاوا اسکریپت استفاده کنند.

روبی
روبی یک زبان برنامه نویسی متن باز است که بر بهره وری و سادگی تمرکز دارد. برنامه نویسی ضروری و کاربردی را متعادل می کند. یادگیری کدنویسی با روبی به دلیل نحو طبیعی آن نسبتاً آسان است. اگرچه روبی ساده به نظر می رسد، اما این زبان می تواند کارهای پیچیده را انجام دهد.

پایتون
پایتون یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی برای علم داده و یادگیری ماشین است. این یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، شی گرا و تفسیر شده است که یادگیری آن آسان است. پایتون به دلیل چرخه سریع ویرایش، تست و اشکال زدایی، به دلیل افزایش بهره وری شناخته شده است.

راه های یادگیری کد نویسی
سه راه اصلی برای یادگیری کدنویسی وجود دارد. می‌توانید کدنویسی را به خود بیاموزید، برای کسب مدرک لیسانس سنتی به کالج بروید، یا از طریق یک دانشگاه یا ارائه‌دهنده بوت‌کمپ دیگر در یک بوت کمپ برنامه‌نویسی شرکت کنید.

خودآموز: اگر کنجکاو هستید که چگونه به تنهایی کد نویسی را یاد بگیرید، دوره های آنلاین، آموزش ها و ویدیوهای یوتیوب زیادی وجود دارد که می توانند به شما نحوه کدنویسی را آموزش دهند. از طریق بسیاری از این منابع، می توانید به صورت رایگان کدنویسی را یاد بگیرید. نقطه ضعف: با گذراندن دوره های مختلف به جای پایبندی به یک برنامه ساختاریافته، می توانید از مسیر خارج شوید. معمولاً 6-12 ماه طول می کشد تا به 3-4 زبان برنامه نویسی دست پیدا کنید.
مدرک سنتی: حدود چهار سال طول می کشد تا یک مدرک لیسانس در برنامه نویسی کامپیوتر یا علوم کامپیوتر در یک کالج یا دانشگاه سنتی تکمیل شود. یکی دو سال اول شما احتمالا شامل الزامات تحصیلی عمومی است و دو سال آخر شما بر برنامه نویسی به زبان های مختلف تمرکز می کند.
بوت کمپ کدنویسی: بوت کمپ های کدنویسی معمولاً 3 تا 4 ماه دوام می آورند، اگرچه برخی از آنها شش ماه یا بیشتر اجرا می شوند. بوت کمپ ها برنامه های درسی ساختار یافته ای را برای آماده سازی دانش آموزان برای مشاغل برنامه نویسی سطح ابتدایی ارائه می دهند. بسیاری از بوت‌کمپ‌های کدنویسی از دانش‌آموزان می‌خواهند که پروژه‌هایی را تکمیل کنند تا به مجموعه‌های خود اضافه کنند.
چگونه می توانم به خودم کدنویسی را یاد بدهم؟
با در نظر گرفتن اینکه کدام زبان برنامه نویسی را می خواهید یاد بگیرید شروع کنید. سپس، به دنبال دوره هایی باشید که برنامه نویسی را برای مبتدیان با تمرکز بر آن زبان ها آموزش می دهند.

سعی کنید به جای اینکه از یک دوره به دوره دیگر بپرید، یک دوره را از ابتدا تا انتها انجام دهید. پس از اتمام اولین دوره، دیگری را انتخاب کنید که مکمل آن باشد. علاوه بر انجام تکالیف، سعی کنید پروژه های خود را برای تمرین بیشتر ایجاد کنید.
بوت کمپ کدنویسی چیست؟
یک بوت کمپ کد نویسی مهارت های کدنویسی را از طریق آموزش فشرده در یک دوره زمانی متمرکز آموزش می دهد. با این حال، یک بوت کمپ نمی تواند هر زبان برنامه نویسی را در چند ماه آموزش دهد.

اغلب، بوت‌کمپ‌ها برنامه‌های درسی خود را حول زبان و مهارت‌های مورد نیاز برای یک زمینه خاص، مانند توسعه front-end، رابط کاربری (UI)، یا امنیت سایبری ایجاد می‌کنند.

بوت کمپ های تمام وقت معمولاً حداقل از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر اجرا می شوند. با آموزش و کار گروهی معمولاً بعد از ساعت کلاس، کار و مطالعه فردی اضافی وجود دارد.

بوت کمپ های پاره وقت ممکن است عصرها یا آخر هفته ها برگزار شوند یا بر اساس جدول زمانی خود گام اجرا شوند. آنها معمولاً دو برابر بیشتر از بوت کمپ های تمام وقت برای پوشش مطالب مشابه زمان می برند.

captcha
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x