راه های افزایش امنیت پورتال

راه های افزایش امنیت پورتال

راه های افزایش امنیت سایت 

برای جلوگیری از هک وب‌سایت (Website Haking) راهکارهایی وجود دارد که کم‌هزینه‌ هستند و می‌توانند از سایت‌ها به خوبی محافظت کنند. این راه های امنیتی عبارتند از:

1. به‌روزرسانی نرم‌افزارها

معمولاً هکرها سایت را اسکن می‌کنند تا بتوانند مواردی را پیدا کنند. پس نرم افزارها و برنامک‌های نصب شده در سایت تان را مرتباً به‌روزرسانی کنید.

2.گواهی SSL (SSL certificate)

گواهی SSL مخفف Secure Sockets Layer یک اتصال رمزگذاری شده ایمن بین وب سرور و مرورگر کاربران به‌وجود می‌آورد. با استفاده از گواهی امنیتی اس اس ال، از دسترسی و حملات هکرها جلوگیری خواهید کرد. همچنین ازآنجایی‌که برای دریافت این گواهی باید احراز هویت انجام شود، کاربران با مشاهده سایت‌هایی که گواهی ssl دارند از جعلی و غیرقانونی نبودن سایت مطمئن خواهند شد.

3.استفاده از قفل وب‌سایت (website lock)

مرورگر خود را با استفاده از نرم‌افزار قفل گوگل محدود کنید. برای این کار لازم است افزونه مرتبط را بر روی سیستم نصب کنید به این شکل هیچ‌کس نمی‌تواند سفرهای اینترنتی شما را ردیابی کند. 

4. انتخاب گذرواژه‌های هوشمند

انتخاب گذرواژه امن و قوی تا حد بسیار زیادی از دسترسی‌های غیر مجاز و ناخواسته به حساب کاربری جلوگیری می‌کند. هرچقدر حدس زدن یا پیدا کردن گذرواژه سخت‌تر باشد، آن گذرواژه امن‌تر است. 

5. پشتیبان‌گیری (backup)

بکاپ (‌BackUp) گرفتن به معنی کپی تمامی اطلاعات وب‌سایت روی یک فضای جداگانه و ذخیره‌سازی و نگهداری آن است تا در صورت بروز مشکل برای نسخه اصلی، همه اطلاعات شما از بین نرود و بتوانید این نسخه را با نسخه اصلی جایگزین کنید.

6. سرور امن (secure server)

روش‌های مختلفی برای ایمن‌سازی سرور وجود دارد؛ اما بهترین آنها برقراری اتصال امن به سرورهاست. برای این کار می‌توانید از پروتکل SSH (Secure Shell)استفاده کنید. SSH تمامی دیتاهای ارسال شده را در زمان تبادل اطلاعات میان کاربر و سایت رمزنگاری می‌کند. داشتن سرور امن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا زمانی که هکر می خواهد به سایت شما حمله کنند اول به سرور تان حمله می کنند. 

7. استفاده از فایروال (firewall) برنامه وب (WAF)

ابزار WAF یک اقدام امنیتی قدرتمند است که از وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و API به‌خوبی محافظت می‌کند. این فایروال کنترل ترافیک HTTP را به دست می‌گیرد و با شناسایی انواع تهدیدات امنیتی ترافیک‌های مخرب را به‌صورت خودکار فیلتر و بلاک می‌کند.

8. احراز هویت چندعاملی (MFA)

احراز هویت چند عاملی (MFA) یکی از اجزای حیاتی امنیت دیجیتال است که خطرات مرتبط با گذرواژه‌های در معرض خطر را خنثی می‌کند. انواع مختلف MFA، مانند تماس‌‌های تلفنی، OTP مبتنی بر پیامک، توکن‌‌های رمز یکبار مصرف OTP و برنامه‌‌های احراز هویت تلفن همراه، سطوح مختلفی از امنیت و راحتی را ارائه می‌دهند. از آنجایی که در سازمان‌ ها امنیت سایبری اولویت دارد، لذا اتخاذ مناسب‌‌ترین راه‌‌حل‌ MFA برای حفاظت از سیستم‌‌های حیاتی و داده‌‌های حساس، بسیار مهم است.

9. استفاده از آنتی‌ویروس (Antivirus)

آنتی ویروس سازمانی یا همان تحت شبکه یک بسته حفاظتی جامع است که از سامانه‌های تحت شبکه در برابر کرم‌ها، تروجان‌ها و بدافزارها محافظت می‌کند. این سیستم با شناسایی و قرنطینه کردن فایل‌های مشکوک، امنیت داده‌ها و اطلاعات طبقه‌بندی شده را تضمین کرده و به بهبود عملکرد سامانه‌ها کمک می‌کند.

10. تحلیل لاگ (Log Analysis)

تحلیل لاگ فرآیند بررسی log های رویدادهای تولید شده توسط سیستم‌ها است که به صورت پیشگیرانه به شناسایی باگ ها، تهدیدات امنیتی یا سایر ریسک ها کمک می کند. 

11. استفاده از شبکه تحویل محتوا 

 در تعریف ساده و کلی CDN مخفف Content Delivery Network  به معنای شبکه تحویل (یا توزیع) محتوا است.  در این نوع حمله هکرها با ارسال حجم زیادی از ترافیک ورودی به وب‌سایت موردنظر باعث از دسترس خارج‌شدن DNS می‌شوند. این در حالی است که cdn محتوا را در سرورهای لبه توزیع می‌کند و مانع از سرازیرشدن ترافیک به سرور میزبان وب می‌شود؛ بنابراین cdn بهترین روش برای جلوگیری از حملات سایبری است.

captcha
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x