Gitpod به درخواست توسعه دهندگان برای اجرای Upstream VS Code در مرورگر پاسخ می دهد!

Gitpod به درخواست توسعه دهندگان برای اجرای Upstream VS Code در مرورگر پاسخ می دهد!

Gitpod که در سال 2020 تأسیس شد، یک پلتفرم منبع باز برای خودکارسازی ارائه محیط های برنامه نویس آماده به کد است. برای برنامه هایی که در فضای ابری اجرا می شوند طراحی شده است. این پروژه به هر توسعه دهنده نرم افزار و یا شرکتی امکان می دهد تا vs code را بصورت پایدار در مرورگر اجرا کند .

با انجام این کار، Gitpod تجربه توسعه دهنده VS Code مبتنی بر مرورگر را در دسترس همه قرار می دهد. این به توسعه دهندگان و تیم ها اجازه می دهد VS Code را روی سرورهای ابری اجرا کنند و از هر دستگاهی فقط با استفاده از یک مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشند.

به گفته Sven Efftinge، مدیر عامل Gitpod، پروژه جدید در پاسخ به سؤالات مستمر توسعه دهندگان آغاز شد.


Efftinge به LinuxInsider گفت: «در چند ماه گذشته، چندین سازمان بزرگ و توسعه‌دهندگان فردی با ما تماس گرفتند و از ما پرسیدند که چگونه اجرای سرور OpenVSCode Gitpod را اجرا می‌کنیم، زیرا آنها می‌خواستند این رویکرد را در محصولات خود و گردش‌های کاری روزانه اتخاذ کنند.

 

پاسخ آینده نگر

مایکروسافت کد منبع مورد استفاده برای فعال کردن GitHub Codespaces را منتشر نکرده است. اما از آنجایی که GitPod از همان تکنیک کم‌پایه استفاده می‌کند، Efftinge گفته که می‌خواهد کد را با همه به اشتراک بگذارد.

او توضیح داد: "امید من این است که این امر نیاز به فورک های بد VS Code را که پیچیدگی های غیرضروری ایجاد می کند را از بین ببرد."

او اشاره کرد که راه اندازی Github Codespaces توسعه مبتنی بر مرورگر و از راه دور را به جریان اصلی سوق داده است. از آنجایی که مایکروسافت / VS Code اجرای سرور خود را منبع باز نکرده است، توسعه دهندگان نمی توانند  upstream VS Code را در زمینه مرورگر و سرور اجرا کنند. کد منبعی که Github Codespaces را هدایت می کند منبع باز نیست.

با ایجاد پروژه منبع باز OpenVSCode Server توسط Gitpod، تیم های توسعه دهنده به تمام مزایای محیط های توسعه یکپارچه مبتنی بر ابر (IDE) در یک راه حل خنثی از فروشنده دسترسی خواهند داشت. تیم‌ها و توسعه‌دهندگان منفرد می‌توانند از محبوب‌ترین IDE در جهان، در هر دستگاه و در هر زمان، در هر ماشینی استفاده کنند، از جمله دسترسی به تمام پسوندهای VS Code از طریق بازار OpenVSX که یکی دیگر از پروژه‌های Gitpod در ابتدا ایجاد شده است.

این پروژه به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد از همان برنامه ای استفاده کنند که روی دسکتاپ نیز اجرا می شود. این بدان معناست که آنها همیشه آخرین vs code را دریافت می کنند.

این در واقع پیاده سازی ثابت شده در بازار برای اجرای VS Code در مرورگر است که هم Gitpod و هم GitHub Codespaces در مقیاس از آن استفاده می کنند. به گفته گیت پاد، توسعه دهندگان به آخرین نسخه VS Code با مسیر ارتقای ساده و تلاش کم برای نگهداری دسترسی خواهند داشت.

 

جدیدترین گزینه موجود

دو گزینه منبع باز دیگر برای توسعه دهندگان نرم افزار در دسترس است. اما طبق گفته  Efftinge از گیت پاد هیچ گزینه انحصاری یا تجاری وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد که یک فورک قدیمی‌تر VS Code معمولاً قدیمی است، زیرا ارتقاء با رویکردی که آنها در پیش گرفتند بسیار دردناک است. جایگزین دیگری به نام Theia 100 صددرصد شبیه VS Code نیست و همچنین از آخرین تغییرات VS Code عقب است.

او توضیح می دهد که مایکروسافت اجرای VS Code را به عنوان وب سرور ارائه نمی دهد. آنها این کار را در محصول GitHub Codespaces خود انجام می دهند، اما این چیزی نیست که مردم بتوانند روی سرورهای خود انجام دهند.

 

اتصال Gitpod-Codespaces

Efftinge اضافه کرد که Gitpod و Codespaces هر دو بسیار بیشتر از امکان دسترسی به VS Code از یک مرورگر هستند. هر دو محصول از یک وب سرور VS Code به عنوان یکی از راه‌های دسترسی به فضاهای کاری ابری خودکار خود استفاده می‌کنند. این ویژگی ارزش اصلی در آن محصولات است.

Gitpod منبع باز است. Codespace بخشی از پلتفرم GitHub است. Efftinge گفت که فکر نمی‌کند مایکروسافت برنامه‌ای برای باز کردن این کد منبع‌دار داشته باشد.

او توضیح داد: «OpenVSCode Server فورکی از مخزن VS Code مایکروسافت است، جایی که ما بیت‌های کد گمشده را برای اجرای VS Code به‌عنوان یک وب سرور اضافه می‌کنیم، درست همانطور که در Gitpod و Codespaces استفاده می‌شود.»

تفاوت این است که VS Code نسخه ای است که به عنوان وب سرور اجرا می شود. کاربران آن را روی برخی از ماشین ها راه اندازی می کنند و سپس می توانند از طریق رابط VS Code در یک مرورگر به آن دستگاه دسترسی داشته باشند. هیچ گونه مدیریت کاربر، هماهنگی مبتنی بر ابر، یا اتوماسیون بیشتر را انجام نمی دهد. همه اینها کاری است که Gitpod یا Codespace انجام می دهند.

 

جلوتر از منحنی ماندن

کریس آنیسزیک، مدیر ارشد فناوری Cloud Native Computing Foundation، پیشنهاد داد که محیط‌های توسعه مبتنی بر ابر به سرعت تبدیل به یک رویکرد مورد علاقه توسعه‌دهندگان بومی ابری برای کاهش موانع مشارکت می‌شوند.

طبق معمول، Gitpod در ارائه راه‌حل‌هایی پیشرو است که کل صنعت را به جلو می‌برد. پروژه جدید وب سرور VS Code مطمئناً به تیم های توسعه حرفه ای اجازه می دهد تا از طریق مرورگر کد بنویسند.

J.J. Allaire، مدیر عامل RStudio  اضافه کرد: RStudio Workbench دانشمندان داده را قادر می سازد تا با RStudio IDE، VS Code یا Jupyter در یک پیکربندی امن و متمرکز کار کنند.

Allaire گفت: "همسویی فنی سرور OpenVSCode با پروژه منبع باز هسته VS Code یک معماری ایده آل را ارائه می دهد، و ما هیجان زده هستیم که آن را در نسخه های بعدی RStudio Workbench ادغام کنیم."

 

برای استفاده از این قابلیت جدید به آدرس https://vscode.dev مراجعه کنید .

 

captcha
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x