"روندهای توسعه وب در سال 2024 "

"روندهای توسعه وب در سال 2024 "

" 1.برنامه های وب پیشرو (PWA)
 2.ربات های چت هوش مصنوعی
3.صفحات موبایل تسریع شده
4.اپلیکیشن تک صفحه ای
5. جستجوی صوتی بهینه
6. توسعه وردپرس
7. رابط کاربری حرکت
8. معماری بدون سرور
9.طراحی سایت واکنش گرا
10.استاندارد کردن حالت تاریک
11. بهبود امنیت سایبری بومی"

"1. برنامه های وب پیشرفته (PWA) در حالی که برنامه های وب مترقی (PWA) جدید نیستند، آخرین تکرار آنها برای همیشه جایگزین برنامه های وب خواهد شد. PWA ها به وب سایت ها کمک می کنند در کمترین زمان بارگیری شوند و در برنامه هایی مانند Google Maps به صورت آفلاین کار کنند. شرکت هایی از جمله Starbucks. اوبر، پینترست و توییتر از PWA برای بهبود تجربه کاربری استفاده می‌کنند – و در سال 2024، سازمان‌های بسیار بیشتری قبلاً به آن دست یافته‌اند. در سه ماهه آخر سال 2023، بیش از 58 درصد از ترافیک وب بین‌المللی از طریق تلفن همراه بود - بدون در نظر گرفتن تبلت‌ها. با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای انجام کارهای مختلف آنلاین، تغییر برنامه های وب به PWA هرگز ضروری نبوده است.علاوه بر ارائه تجربه کاربری بی‌نظیر، PWAها مزایای بیشتری مانند کاهش هزینه‌های توسعه وب‌سایت و نگهداری بی‌وقفه را برای ارائه‌دهنده ارائه می‌دهند. به علاوه، آنها از نظر بصری مانند یک صفحه وب معمولی به نظر می رسند و عمل می کنند.در سال 2024، HTML، CSS، JavaScript، React، WebAssembly یا Angular برای نوشتن PWA استفاده خواهند شد. توسعه دهندگان وب از اصول PWA برای ارائه تجربیات قابل اعتماد و جذاب برای کاربر استفاده می کنند.علاوه بر این، اکثر فریم ورک های معاصر در حال حاضر شامل تنظیمات اولیه PWA یا بسته های اضافی هستند که یک برنامه کاربردی را به PWA تبدیل می کنند. اینها می‌توانند شروع یک پروژه جدید PWA و معرفی فایل‌های جدید را در پروژه‌های موجود آسان‌تر کنند."

"2. ربات‌های چت هوش مصنوعی و موارد دیگر بر اساس گزارش روندهای هوش مصنوعی ما، 62 درصد از رهبران کسب‌وکار قبلاً روی راه‌حل‌های هوش مصنوعی برای کارکنان خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در واقع، از این مدیران، 71 درصد انتظار بازگشت سرمایه مثبت دارند. در سال 2024، چت‌ربات‌های هوش مصنوعی برای برآورده کردن نیازهای کاربران، ربات‌ها با استفاده از یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعی و تکنیک‌های بازیابی اطلاعات، به‌طور مؤثرتری رفتار کاربر را مطابقت خواهند داد. "علاوه بر کمک به شرکت‌ها در انجام سریع‌تر عملیات با استفاده از چت صوتی یا متنی، چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی همچنین به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کنند. می‌توانید از یک چت ربات هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده‌ها، پاسخ به سوالات متداول و حل مسائل دیگر استفاده کنید. نتیجه یک دیجیتال یکپارچه است. بنابراین، می‌توانید ببینید که چرا هوش مصنوعی در سال 2024 بیشتر در کسب‌وکارها ادغام می‌شود. از سوی دیگر، می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی مانند GitHub Copilot برای نوشتن و بررسی کد وب‌سایت خود در نظرسنجی StackOverflow در سال 2023 استفاده کنید استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی یا قصد استفاده از آنها در فرآیند توسعه آنها. همچنین استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای پیش‌بینی رفتار کاربر افزایش یافته است."

"3. صفحات موبایل شتاب یافته طبق گفته Unbounce، تقریبا 70٪ از مصرف کنندگان نشان دادند که سرعت صفحه بر تصمیم آنها برای خرید از یک فروشنده آنلاین تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، شما نباید سرعت سایت خود را نادیده بگیرید. اینجاست که صفحات موبایل شتاب داده شده وارد می شوند. تصویر.برای اولین بار توسط Google در سال 2015 راه اندازی شد، صفحه موبایل تسریع شده (AMP) علاوه بر ارائه تجربیات یکپارچه برای کاربر و کاهش نرخ پرش، ممکن است معیارهای اصلی کسب و کار را نیز بهبود بخشد به اندازه تعداد تبدیل در صفحات وب مهم باشد. در حالی که روند استفاده از AMP از سال 2020 اندکی کاهش یافته است، اما همچنان محبوب ترین فناوری تلفن همراه مورد استفاده در سراسر جهان است، که در بیش از 45٪ وب سایت هایی که فناوری های تلفن همراه را پیاده سازی می کنند و بیش از نیمی از محبوب ترین وب سایت های 10000 استفاده می شود. با AMP Playground، می توانید کد HTML AMP خود را کپی کرده و جایگذاری کنید تا پیش نمایش صفحات خود را در دستگاه های تلفن همراه مختلف قبل از ادغام آنها در وب سایت خود مشاهده کنید. "

"4.برنامه‌های تک صفحه‌ای که یکی از مهم‌ترین روندهای اخیر در توسعه وب در نظر گرفته می‌شود، برنامه‌های تک صفحه‌ای (SPA) برنامه‌های وب مبتنی بر جاوا اسکریپت هستند که یک صفحه HTML را در مرورگر بازدیدکننده بارگیری می‌کنند و در صورت نیاز به‌صورت پویا محتوا را بدون بازخوانی به‌روزرسانی می‌کنند. صفحه." https://blog.hubspot.com/website/web-development-trends.
جامعه توسعه و گوگل، فیس بوک و توییتر به طور گسترده SPA را پذیرفته اند. از آنجایی که کاربران می توانند از یک وب سایت بدون بارگیری یک صفحه کاملاً جدید از سرور استفاده کنند، عملکرد کلی بسیار بهتر است. در حالی که تلاش بیشتری برای حفظ SPA ها انجام می شود، می تواند ارزش معاوضه را داشته باشد. علاوه بر مقرون به صرفه بودن و ایجاد نسبتاً آسان به لطف چارچوب محبوب AngularJS، SPA ها فضای کمتری از سرور مصرف می کنند و به طور موثر اطلاعات کاربران را در یک صفحه بدون ارائه می کنند. نیاز به حرکت در اطراف این مزایا SPA ها را برای توسعه دهندگان و بازدیدکنندگان سایت به طور یکسان یک برد-برد می کند. از آنجایی که مصرف کنندگان آنلاین انتظار تجربه اپلیکیشن های سریع تر و ساده تری دارند، می توانیم انتظار داشته باشیم که روند SPA در سال آینده ادامه پیدا کند. مهم است به خاطر داشته باشید که SPA ها دارای یک واحد مجزا هستند، منبع یاب یکنواخت (URL) و از جاوا اسکریپت استفاده کنید، بنابراین رتبه بندی از نظر رتبه سئو دشوارتر است. در نتیجه، اگر قصد استفاده از آنها را برای شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، برنامه‌های SaaS و جوامع بسته دارید، آنها یک انتخاب معماری خوبی هستند."

"5. جستجوی صوتی بهینه اولین بار توسط گوگل در سال 2011 معرفی شد، جستجوی صوتی به سرعت در حال افزایش محبوبیت است. طبق یک تحلیل، دستیارهای مجازی هوشمند مانند الکسا و سیری در چند سال گذشته رشد بی‌سابقه‌ای در بازار نشان داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که به سرعت به رشد خود ادامه دهند. بر اساس تحقیقات گوگل، 27 درصد از افراد از جستجوی صوتی در دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند که بیش از 50 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار در روز از جستجوی صوتی استفاده می کنند و بیش از 1 میلیارد جستجوی صوتی در ماه انجام می شود. غول های فناوری بیشتری وارد بازار می شوند یا محصولات جدیدی مانند Google Home و Apple HomePod را برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان ایجاد می کنند. بیش از نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده نیز یک دستگاه خانه هوشمند دارند. در نتیجه، جستجوی صوتی آماده است. مصرف کنندگان نه تنها از بلندگوهای هوشمند برای انجام جستجوی صوتی استفاده می کنند، بلکه از گوشی های هوشمند و دستگاه های اینترنت اشیا نیز استفاده می کنند. بنابراین، شرکت‌ها در سال 2024 روی بهینه‌سازی محصولات و استراتژی محتوای خود برای جستجوی صوتی کار خواهند کرد. در این مورد، پردازش زبان طبیعی (NLP) در کمک به دستیاران جستجوی صوتی در درک و پاسخ به درخواست‌های پیچیده‌تر در حال بهبود است. بنابراین، اگر شما در حال حاضر از ابزارهای کلیدواژه دیگری برای بهینه سازی جستجوی صوتی استفاده می کنید، NLP نیز باید در جعبه ابزار شما باشد، این بدان معناست که دستیاران جستجوی صوتی می توانند پرس و جوهای پیچیده را تفسیر کنند و سپس تبلیغات شخصی سازی شده را بر اساس درک خود ارائه دهند"

"6. توسعه وردپرس CMS وردپرس بیش از 43 درصد از تمام وب سایت ها را در اختیار دارد و حضور قابل توجهی نیاز به توجه دارد. یک پلت فرم منبع باز، وردپرس به طور مداوم ویژگی های بیشتری را برای رفع نیازهای کاربران اضافه می کند. گرایش های توسعه وب خاص وردپرس زیادی وجود دارد. و ارزش غواصی در آنها را دارد. 2024 همچنین شاهد پیشرفت بزرگی در استفاده از وردپرس بدون سر خواهیم بود، یک معماری جداشده که قسمت جلویی و پشتی را از هم جدا می کند، با این معماری، می توانید آزادی بی نظیری برای استفاده از فناوری های مختلف جلویی داشته باشید در حالی که از محتوای قوی وردپرس استفاده می کنید. ویژگی‌های مدیریتی React JavaScript یا Angular می‌تواند هنگام تنظیم CMS شما مفید باشد."

"7. کاربران امروزی Motion UI نه تنها انتظار تجربه‌های دیجیتالی سریع‌تر و سازگار با موبایل را دارند، بلکه خواهان تجربه‌های غنی‌تر و تعاملی‌تر هستند. این یکی از دلایل محبوبیت Motion UI است. Motion UI یک چارچوب جلویی است که این امکان را فراهم می‌کند. توسعه دهندگان برای ساختن وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه کاملاً ریسپانسیو و استفاده از حرکات از پیش تعریف شده در یک تنظیمات برنامه بومی با استفاده از این چارچوب، می توانید یک عنصر اسلاید، چرخش، جهش، انتقال و موارد دیگر ایجاد کنید. "Motion UI نیز امتیاز کسب می کند. سازگار با تمام فن آوری های وب و می تواند در هر نقطه از وب سایت اضافه شود. برخی از مکان‌های محبوب برای پیاده‌سازی Motion UI عبارتند از هدر، پاورقی و منوها. اگرچه این فریم ورک در سال 2018 شتاب بیشتری گرفت، اما به لطف فناوری کتابخانه‌های SASS در دسترس‌تر شده است و آن را به یکی از روندهای پیشرو توسعه وب در سال 2024 تبدیل کرده است. سعی کنید از چارچوب‌های UI مانند Material Design، کتابخانه‌های جاوا اسکریپت مانند Anime.js و CSS استفاده کنید. انیمیشن ها برای طراحی رابط های پویا و واکنش گرا. Motion UI با ارائه داده هایی که از نظر زیبایی شناختی دلپذیر هستند، تجربه کاربر را ارتقا می دهد."

"8. معماری بدون سرور، جستجوی مداومی برای فناوری وجود دارد که به کاهش بارگذاری بیش از حد سیستم، از دست دادن داده‌ها و هزینه‌های توسعه کمک می‌کند. را وارد کنید: فناوری بدون سرور. معماری بدون سرور بر روی فناوری ابر اجرا می‌شود، که به کاربران اجازه می‌دهد تا کد را برای هر نوع برنامه کاربردی اجرا کنند. یا سرویس پشتیبان بدون مدیریت، نیازی به تهیه، مدیریت، یا ارتقاء سرورها نیست. به این معنی است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شرکت‌های بیشتری در سال 2024 و پس از آن وارد این بازار شوند. همچنین شاهد محصولات بیشتری از جمله چت‌بات‌ها، برنامه‌های IoT و APIها خواهیم بود که از عملکردهای بدون سرور برای انجام کارهایی مانند دانلود نسخه پشتیبان از فایل، ارائه اعلان‌ها و صادرات اشیا استفاده می‌کنند. "

"9. توسعه بدون کد/کد پایین بر اساس تحقیقات اخیر، انتظار می‌رود صنعت کم‌کد تا سال 2027 بیش از 65 میلیارد دلار در سراسر جهان تولید کند. و تا سال 2030، پیش‌بینی می‌شود که به 187 میلیارد دلار برسد که به CAGR ترجمه می‌شود. 31.1٪." ما شاهد افزایش توسعه کم کد و بدون کد در سال 2024 هستیم که دلیل آن نیاز شرکت ها به ایجاد سریع و مؤثر وب سایت های واکنش گرا و متمایز بدون وابستگی به توسعه دهندگان است. اعضای تیم غیر فنی می توانند آن را امتحان کنند زیرا این کار را انجام داده است. حداقل منحنی یادگیری همچنین، توسعه دهندگان از این پلتفرم ها برای ساخت مرحله اول و سپس افزایش آن استفاده می کنند. بنابراین، استفاده از آن ساده است و می تواند به تیم شما کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند." آیا به امتحان راه حل های بدون کد یا کم کد فکر می کنید؟ در اینجا چند گزینه محبوب وجود دارد؛ می توانید نگاهی به HubSpot Content Hub، WordPress، Wix و غیره بیندازید. "

"10. استانداردسازی حالت تاریک در سال‌های اخیر، وب‌سایت‌های تاریک و کم‌نور محبوبیت پیدا کرده‌اند. یکی از روندهای برتر، وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها بوده‌اند که به ارائه رابط‌های کاربری حالت تاریک (UIs) ادامه می‌دهند، زیرا مطالعات نشان داده است که حداقل 8 در 10 مورد کاربران ترجیح می دهند هر زمان که ممکن است از حالت تاریک استفاده کنند. فیس بوک و توییتر قبلاً این ویژگی را اجرا کرده اند تجربه کاملاً سفارشی‌سازی‌شده، بنابراین مطمئن باشید که به این وعده عمل کرده‌اید.» از آنجایی که توسعه‌دهندگان وب بیشتری ویژگی داخلی مشابهی را برای جابه‌جایی بین حالت‌های روشن و تاریک ارائه می‌کنند، این ویژگی در سال 2024 و بعد از آن به استاندارد تبدیل خواهد شد. حتی ممکن است به صورت پیش‌فرض برای برنامه‌ها تبدیل شود. مطمئن نیستید که حالت تاریک خود را به‌درستی طراحی کرده‌اید، مخصوصاً برای بازدیدکنندگان ناتوان؟ به بررسی کننده نسبت کنتراست دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG) نگاه کنید. نمودار نسبت انطباق به شما این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری شما برای حالت تاریک مختل نمی شود."

"11. بهبود امنیت سایبری بومی امنیت سایبری - که به عمل ایمن سازی داده ها، شبکه ها و رایانه ها در برابر سوء استفاده اشاره دارد - یکی از بحرانی ترین نگرانی های سال 2024 است. هر شرکت، صرف نظر از اندازه آن، آسیب پذیر است. به عنوان مثال، امسال، ارائه‌دهنده استریم Roku در ماه آوریل متحمل نقض بزرگ داده شد که تقریباً 576000 حساب را تحت تأثیر قرار داد. طبق ارائه‌دهنده CDN Cloudflare، تعداد حملات انکار سرویس توزیع شده در لایه شبکه (DDoS) که آنها کاهش دادند در سال 2023 نسبت به سال 2022 85 درصد افزایش یافت. از کار افتادن، از دست دادن قابل توجه درآمد و شهرت آسیب دیده تنها تعدادی از اثرات این نوع حمله است تغییر به سمت احراز هویت چند عاملی مبتنی بر برنامه، مانند Google Authenticator، مدیریت وصله‌ها، و مراکز عملیات امنیتی (SOC). ما شاهد افزایش مداوم روش‌های غیر سنتی برای بهبود امنیت سایبری فراتر از ابزارهای نظارتی و نقاط بازرسی تحلیلی خواهیم بود. یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت نرم افزار نقشه برداری حرارتی و چت زنده Lucky Orange، به اهمیت نظارت انسانی علاوه بر اتوماسیون اشاره می کند: «ما قویاً معتقدیم ضبط جلسات می تواند به شناسایی مسائل امنیتی مانند حمله DDoS یا ترافیک شدید ربات کمک کند. روند ترافیک روزانه خود را احساس کنید و به طور منظم سفرهای بازدیدکنندگان را دنبال کنید، توانایی شما را در تشخیص درست نیست.» بهترین راه برای به روز ماندن در مورد تهدیدات جدید، نگاه کردن به لیست OWASP فعلی است. هنگامی که می توانید مشکلات رایجی را که ممکن است رخ دهد شناسایی کنید، می توانید از ابزارهای اسکن آسیب پذیری برای حفظ هوشیاری استفاده کنید."

captcha
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x