چگونه کدنویسی را شروع کنیم

چگونه کدنویسی را شروع کنیم

1. بفهمید که چرا می خواهید کدنویسی را یاد بگیرید.
2. ابتدا انتخاب کنید که کدام زبان برنامه نویسی را می خواهید یاد بگیرید.
3. در دوره های آنلاین شرکت کنید.
4. تماشای فیلم های آموزشی
5. کتاب و کتاب الکترونیکی بخوانید.
6. از ابزارهایی استفاده کنید که یادگیری کدنویسی را آسان تر می کند.
7. نحوه کدنویسی افراد دیگر را بررسی کنید.
8. پروژه های کدنویسی را کامل کنید.
9. یک مربی و یک جامعه پیدا کنید.
10. ثبت نام در یک بوت کمپ کدنویسی را در نظر بگیرید.

"1. بفهمید که چرا می خواهید کدنویسی یاد بگیرید. این وسوسه انگیز است که درست زمانی که برنامه نویسی را شروع می کنید، وارد شوید. اما اگر هدف نهایی نداشته باشید، ممکن است ناامید شوید و قبل از اینکه به سرگرمی برسید، یادگیری را متوقف کنید. بنابراین. قبل از شروع مطالعه، می خواهم به این فکر کنید که چرا می خواهید بدانید چگونه کدنویسی کنید، به این فکر کنید که چرا این مهارت شما را هیجان زده می کند و چه منابعی در دسترس دارید. برای مثال، بگویید که می خواهید انجام دهید. برای کسب درآمد بیشتر برای خانواده خود یک برنامه نویس شوید آیا می دانید کجا می خواهید کار کنید و آنها برای چه پروژه هایی نیاز به توسعه دهندگان دارند به شما نشان می دهد که چه چیزی لازم است؟ تعیین یک هدف گسترده مانند آن مهم است، اما در عوض، من به شما پیشنهاد می کنم که با اهداف کوچکتر و خاص تر شروع کنید آموزش برای یک نیمه ماراتن یک سال بعد. این هدف: به شما کمک می کند مهارت های مورد نیاز خود را ایجاد کنید. به شما این حس را می دهد که با کدام زبان برنامه نویسی شروع کنید. ضرب الاجل تعیین کنید تا بتوانید در حین یادگیری زمان خود را مدیریت کنید."

"2. ابتدا انتخاب کنید که کدام زبان برنامه نویسی را می خواهید یاد بگیرید. اگر می خواهید بفهمید با کدام زبان برنامه نویسی شروع کنید، می خواهم به اهداف بلندمدت خود فکر کنید. آیا برای سرگرمی برنامه نویسی می کنید یا برای پیشرفت در محل کار. آیا شما یک جدول زمانی منعطف دارید یا باید یک پروژه را با عجله تمام کنید؟ CSS مکان‌های بسیار خوبی برای شروع بودند، اما زبان‌هایی مانند جاوا و پایتون برای مبتدیان نیز عالی هستند و طیف وسیعی از برنامه‌ها را دارند. گاهی اوقات ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا یک زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرید، بنابراین برای اطمینان از این تصمیم کمی وقت بگذارید. که وقت شما به خوبی صرف شده است"

3. در دوره های آنلاین شرکت کنید. یادگیری کدنویسی دیگر نیازی به تنظیمات کلاسی ندارد. امروزه هزاران دوره برنامه نویسی آنلاین وجود دارد که همه چیز را از HTML اولیه گرفته تا ساختارهای داده و الگوریتم های پیچیده را پوشش می دهد. اولین دوره شما باید اصول اولیه یک زبان و شامل ماژول‌ها و تکالیف تعاملی برای هدایت یادگیری شماست. برای من، دوره‌ها ساختاری برای یادگیری ایجاد می‌کنند، که ضروری است زیرا مفاهیم در علوم کامپیوتر بر روی یکدیگر ساخته می‌شوند.ارائه دهندگان دوره های رایگان محبوب عبارتند از: FreeCodeCampW3SchoolsScaler Topics دوره تحسین شده هاروارد مقدمه ای بر علوم کامپیوتر در edX و کانال یوتیوب CS50 این گزینه ها برای تشخیص زودهنگام این که آیا آمادگی صرف زمان برای یادگیری یک زبان خاص را دارید عالی هستند. دوره های پولی زیادی در دسترس هستند. برای کسری از هزینه کلاس های حضوری برای شما.این انتخاب‌ها طیف گسترده‌ای از موضوعات مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته CS را پوشش می‌دهند: CodecademySpringboardMIT's Introduction to Computer Science and Programming با استفاده از Python، برخی از سرویس‌های پولی دوره‌ها یا آزمایش‌های رایگان را ارائه می‌دهند، اگر می‌خواهید احساسی نسبت به آموزش آن‌ها قبل از انجام تعهد داشته باشید.

"4. آموزش های ویدیویی را تماشا کنید. احتمالاً یک یا دو آموزش YouTube را تماشا کرده اید — چرا همین کار را برای برنامه نویسی انجام ندهید؟ در حالی که دوره های آنلاین بهترین گزینه برای تجربه عملی شما هستند، ویدیوهای آنلاین می توانند یادگیری شما را تکمیل کنند و کنجکاوی شما را به خود مشغول کنند. موارد مورد علاقه شخصی من عبارتند از: دوره Crash Computer Sciences The Basics تام اسکات هر دو موضوعات گسترده تری را در محاسبات پوشش می دهند."


"5. کتاب ها و کتاب های الکترونیکی بخوانید. رویکرد قدیمی را ترجیح می دهید؟ کتابی را با زبان مبتدی انتخاب کنید. کتاب ها شما را با مفاهیم اساسی آشنا می کنند و کدنویسی شما را آگاه می کنند."

"6. از ابزارهایی استفاده کنید که یادگیری کدنویسی را آسان‌تر می‌کنند. اگرچه دانستن اینکه برای نوشتن کد نیازی به ابزار خاصی ندارید، بسیار خوب است، ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند کمک کنند. ویرایشگرهای کد کدنویسی دارای ویژگی‌هایی هستند که کدنویسی را آسان‌تر می‌کنند، مانند کدنویسی رنگی، تکمیل خودکار، یافتن و جایگزینی، و حالت تاریک. در تجربه من، اکثر حرفه ای ها از یک ویرایشگر کد استفاده می کنند کدهای خود را مدیریت و ویرایش کنید اگر شروع به کدنویسی کنید، باید یاد بگیرید که چگونه در کنسول حرکت کنید (که ترمینال نیز نامیده می شود). این رابط مبتنی بر متن برای سیستم عامل شما است. رابط کاربری گرافیکی). با نحوه استفاده از آن، از جمله دستورات اولیه یونیکس آشنا شوید، زیرا کارهایی را انجام خواهید داد که در GUI امکان پذیر نیست. مدیریت پروژه بسیاری از پروژه ها ساده شروع می شوند اما با ادامه پروژه پیچیده تر می شوند. با استفاده از ابزار مدیریت پروژه، می‌توانید فایل‌ها را به اشتراک بگذارید، جدول‌های زمانی را به‌روزرسانی کنید، و بخش‌های جداگانه‌ای از پروژه‌های کدنویسی را تقسیم کنید. این امر پیگیری پروژه‌های جانبی و فایل‌های اضافی را آسان‌تر می‌کند و در عین حال به جدول زمانی خود پایبند هستید. عیب‌یابی در حالی که روی پروژه‌های کدنویسی خود کار می‌کنید، ممکن است با اشکالات، موانع جاده‌ای و چالش‌های دیگر مواجه شوید. این می تواند فوق العاده خسته کننده باشد. اشکال زدایی Rubber Duck ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما می تواند به شما در ساده سازی مشکل و یافتن راه حل های مفید کمک کند."

"7. نحوه کدنویسی افراد دیگر را بررسی کنید. ویرایش کار شخص دیگری برای برخی افراد آسان تر از ایجاد از یک صفحه خالی است. اگر این شما هستید، یک راه عالی برای یادگیری نحوه کدنویسی این است که کد شخص دیگری را مرور کنید. بررسی کد برنامه نویسان دیگر می تواند به شما الهام بخشد و مهارت های کدنویسی شما را بیشتر کند. این رویکرد به شما کمک می‌کند: کد خود را بهتر درک کنید. کدهای جدید را سریع‌تر درک کنید. نمونه‌های ملموسی از کدنویسی با کیفیت به شما ارائه دهد. با یک برنامه یا فایل کدی که دوست دارید شروع کنید. اگر مطمئن نیستید با چه کدی شروع کنید، GitHub و کد جستجو نقطه شروع عالی هستند. اگر می توانید سعی کنید با کدهای بازبینی شده یا پروژه های منبع باز شروع کنید. اگر می دانید آنچه که کد انجام می دهد، یک بخش کوچک را انتخاب کنید و به عقب کار کنید. "

"8. پروژه های کدنویسی را کامل کنید. شما برنامه نویسی را با انجام دادن یاد می گیرید - هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. می توانید تمام مفاهیم و نحو لازم برای نوشتن کد عملکردی را بخوانید، اما ایده ها به طور کامل در ذهن شما تحقق نمی یابند مگر اینکه آنچه را قرار دهید شما در عمل یاد می گیرید که پروژه ها وارد می شوند. پروژه هر برنامه ای (یا وب سایت) است که با زبان انتخابی شما ساخته شده است. برای استحکام بخشیدن به یک مفهوم، تعداد زیادی پروژه برنامه نویسی مبتدی نیز وجود دارد که می توانید به طور مستقل آن ها را امتحان کنید: یک مبدل زمان، که در آن کاربر تعدادی از ثانیه ها را ارسال می کند، و برنامه شما معادل آن را بر حسب ساعت، دقیقه، روز ارائه می دهد. و غیره. یک مولد اعداد تصادفی، که یک عدد تصادفی بین دو مقدار مشخص شده توسط کاربر تولید می کند. یک ماشین حساب که در آن کاربر ورودی ها و عملیات ریاضی خود را مشخص می کند و برنامه شما یک خروجی می دهد. یک دفترچه آدرس که کاربران می توانند در آن ارسال کنند. نام مخاطبین را جستجو کنید، سپس مخاطبین ذخیره شده در برنامه خود را جستجو کنید. یک حروف الفبا که در آن کاربر لیستی از کلمات را ارائه می دهد و برنامه شما آنها را به ترتیب حروف الفبا مرتب می کند. یک بازی جلاد که در آن کاربر سعی می کند با وارد کردن کلمه ای پنهان را حدس بزند. حروف، و بازی شما بازخورد برای حدس های درست یا نادرست می دهد. هنگامی که کاربر تمام حروف کلمه شما را حدس می‌زند، برنده می‌شود. یک جستجوی سریع در گوگل چالش‌های کوچک‌تری را نشان می‌دهد که نیازمند به کارگیری مهارت‌های شما برای مشکلات دنیای واقعی هستند. مزایای پروژه‌های کدنویسی علاوه بر تمرین مفاهیم، ​​پروژه‌ها دو مزیت دیگر نیز ارائه می‌دهند. اول، آنها شما را با انگیزه نگه می دارند. پروژه‌ها به تقویت «چرا» پشت کدنویسی شما کمک می‌کنند و معیارهای واضح و ملموس برای پیشرفت شما تعیین می‌کنند. هر پروژه تکمیل شده به معنای یک مهارت بیشتر در کمربند شماست. همانطور که در حال یادگیری بودم، این بسیار دلگرم کننده بود. ثانیا، پروژه های کدنویسی، به خصوص پروژه های بلند مدت، چیزی برای نشان دادن کارتان به شما می دهد. قرار دادن Python در رزومه یک چیز است – این یک چیز دیگر است که به شما نشان می دهد یک وب سایت یا برنامه کامل را از ابتدا ساخته اید. پروژه ها برای مشاغل برنامه نویسی سطح ابتدایی ضروری هستند، زیرا صلاحیت آنها را در یک زبان مشخص می کنند."

"9. یک مربی و یک جامعه پیدا کنید. داشتن یک دوست یا یک انجمن آنلاین برای راهنمایی شما می تواند برای یادگیری شما بسیار ارزشمند باشد. اول، من پیدا کردن یک مربی را توصیه می کنم. همانطور که پیشرفت می کنید، احتمالاً با مسائلی روبرو خواهید شد که مهم نیست چگونه به سختی تلاش می‌کنید، نمی‌توانید اینجا را ترک کنید. یک مربی نیازی به این نیست که یک معلم واقعی باشد - آنها می‌توانند به زبان شما آگاه باشند یک مربی باتجربه می‌تواند به شما کمک کند تا شیوه‌های کدنویسی را که در آموزش‌ها پوشش داده نشده‌اند را دنبال کنید و توصیه‌هایی را برای پیمایش حرفه‌ای در زمینه فناوری ارائه دهد جایی که می توانید با برنامه نویسان دیگر ارتباط حضوری برقرار کنید. جوامع توسعه دهندگان آنلاین نیز منبعی غنی برای مبتدیان هستند."

"10. ثبت نام در یک کمپ بوت کد نویسی را در نظر بگیرید. یک اردوی راه انداز کد نویسی یک برنامه آموزشی کوتاه مدت است که یک برنامه درسی برنامه نویسی جامع را در چند ماه بسته بندی می کند. این برنامه ها سریع، غوطه ور و سکوی راه اندازی برای یک حرفه توسعه هستند. کدنویسی بوت کمپ ها فشرده و پرهزینه هستند – چیزی نیست که بدون تجربه کدنویسی وارد آن شوید. این برنامه ها در درجه اول برای مبتدیانی هستند که در حرفه توسعه هستند و آماده هستند تا زمان، انرژی و پول را برای کسب مهارت های لازم اختصاص دهند. به سرعت. در حالی که فارغ التحصیلان تمایل دارند در صنعت فناوری شغل پیدا کنند، اما بدانید که این یک نتیجه تضمین شده نیست. محیط یادگیری فردی که توسط همسالان و معلمان احاطه شده است به همان اندازه که شما با انگیزه هستید."

captcha
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x