
با چرخه محتوا سرعت خود را چند برابر کنید
چرخه محتوا: چرخ محتوا را بچرخانید
تولید محتوا (content production) برای سایتی که جدید راهاندازی شده یا شرکتی که تازه شروع به کار کرده، هم هزینه زیادی لازم دارد، هم زمانبر است و هم نیاز به متخصص دارد؛ حتی ممکن است مخاطب اصلاً استقبال نکند و تمام سرمایه به هدر برود. دقت کنید که منظور از تولید محتوا در اینجا یک محتوای معمولی نیست؛ منظور محتوایی است که خاص و متمایز باشد و تفاوت شما را با دیگران نشان دهد و باعث شود شما وایرال شوید.
طبق چرخه محتوا، اگر تازه کارتان را شروع کردهاید یا صاحب یک کسبوکار کوچک هستید، قبل از شروع تولید محتوا به سراغ جمع آوری محتوا (content curation) بروید، کمی که مخاطب جذب کردید و فیدبک گرفتید، طبق نیاز مخاطبان شروع به تولید محتوای منحصر به فرد کنید (content production) و بعد از آن کار را به دست علاقمندان بسپارید تا آنها شما را معرفی کنند (content creation). تمام این مراحل در چرخه زیر خلاصه میشود:
بیایید در ادامهبهطور خلاصه با سه مرحله این چرخه آشنا شویم:
گردآوری محتوا (Content Curation)
در این مرحله مجموعهای از محتواهای اینترنت (هر نوعی شامل متن، عکس، ویدئو، محتوای صوتی و ...) را از سایتهای مختلف جمعآوری میکنید و با ذکر منبع در سایت خود منتشر میکنید. مزیت این روش این است که مخاطبان شما را از چک کردن منابع مختلف بینیاز میکند.
تولید محتوا (Content Production)
بعد از مرحله curation، شما حالا یک جامعه مخاطبانی دارید که وبسایت شما را دنبال میکنند. به شما فیدبک میدهند، مشخص است به چه چیزی و چه موضوعی علاقه مندند و نیازهایشان چیست. حالا در پاسخ به نیازهای محتوایی کاربران، محتوای دست اول و منحصر به فرد تولید میکنید.
تولید محتوا توسط کاربران (Content Creation)
اگر محتوای مرحله قبل بر اساس بازخوردها و نیاز مخاطب تولید شده باشد، وارد مرحلهای میشوید که مخاطبان برای شما محتوا تولید میکنند و شما را به دیگران معرفی میکنند. کسانی که به برند شما علاقهمندند و بدون چشمداشت از محصولات و خدماتتان تعریف میکنند.
ادامه چرخه:
حالا شما میتوانید از محتوای تولید شده کاربران، محتوای جدید بسازید و این چرخه را ادامه دهید.
نظر شما درباره این چرخه چیست؟ آیا با این روند از تولید محتوا موافقید؟
0 نظر